PRODUK JUA-VIA



BUKAN SEKADAR PENGGANTI GULA !

MEMBERI HARAPAN BARU UNTUK BEBAS DARI DIABETES, DARAH TINGGI, OBESITI, KEPUTIHAN DAN LAIN-LAIN.



"SEBUT STEVIA PASTIKAN JUA-VIA"



Berita Terkini !!!  12 JANUARI 2010

UNTUK MAKLUMAN !

Pihak Kembara Dagang sedang dalam proses menyusun semula sistem pemasaran TRADING yang lebih efisyen dan buat masa ini Kembara Dagang sendiri yang menguruskan PEMASARAN untuk Produk Jua-Via.

Pihak Kembara Dagang tidak melantik mana-mana PENGEDAR TUNGGAL peringkat NASIONAL buat masa ini.

Pihak Kembara Dagang  sedang mencari pihak-pihak yang berminat untuk dilantik sebagai PENGEDAR TUNGGAL NEGERI / WILAYAH ATAU ZON terutamanya ZON PANTAI BARAT (Perlis, Kedah, Perak, Selangor,) ZON SELATAN (Negeri Sembilan, Melaka dan Johor) MALAYSIA TIMUR (Sabah & Sarawak).

Pihak-pihak yang berminat, sila berhubung terus dengan Pengurus Besar, Kembara Dagang di talian (012-4843004 - En. Fadli) atau Pengasas Produk ditalian (019-4177004 - Pn. Juana).

Keuntungan Lumayan menanti anda melalui perkongsian BIJAK !





31 Disember 2009

Harga gula naik 20 sen

PUTRAJAYA: Harga runcit gula dinaikkan sebanyak 20 sen sekilogram kepada RM1.65 di  Semenanjung dan RM1.75 di Sabah dan Sarawak mulai 12 tengah malam ini berikutan kenaikan harga gula mentah dunia, demikian diumumkan Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Mohd Zain Mohd Dom di Putrajaya hari ini.
Petikan dari akhbar harian METRO
GULA OH GULA !!
Gula Oh Gula, Engkau Tiada Aku 'GILA',

Gula Oh Gula, Engkau Naik Harga Aku 'MERANA'

Gula Oh Gula, Selamat Tinggal Selamanya,

Gula Oh Gula, Mulai Sekarang Aku Tukar Kepada 'Jua-Via'.





JOM GANTI GULA !
BERTUKARLAH KEPADA JUA-VIA !



BERITA ! 03 Disember 2009


KENAPA ANDA PERLU MEMILIH PRODUK JUA-VIA ?

1- Produk berkualiti dari KEMBARA DAGANG. (Kembara Dagang adalah PENERAJU INDUSTRI STEVIA MALAYSIA)

2- EKSTRAK STEVIA TULEN yang digunakan telah melalui proses penyelidikkan berterusan selama lebih 30 tahun di Eropah dan diluluskan oleh FDA.

3- EKSTRAK STEVIA TULEN yang digunakan dihasilkan oleh daun stevia berkualiti tinggi yang diperolehi dari ladang tanaman stevia terbaik di dunia.

4- EKSTRAK STEVIA TULEN yang digunakan diproses dikilang yang bertaraf GMP, HACCP, UKAS dan ISO 9001. Melalui proses pembungkusan dengan kaedah IMP (Islamic Manufacturing Process) di Kilang bertaraf GMP (Good Manufacturing Practice).

5- Keberkesanannya telah terbukti terhadap pesakit DIABETES, DARAH TINGGI, dan OBESITI yang pihak kami telah jalankan testimoni.



KENAPA PRODUK JUA-VIA MENGGUNAKAN EKSTRAK STEVIA TULEN GRED 200X GANDA LEBIH MANIS DARI GULA TEBU ?
Ekstrak stevia mempunyai pelbagai JENIS DAN GRED. Kemanisannya bermula dari 100x hingga 500x ganda lebih manis dari GULA TEBU. Gred yang terbaik adalah daripada GRED STV80 (200X) yang mempunyai kemanisan 200X ganda gula tebu sebagaimana yang digunakan dalam pembuatan PRODUK JUA-VIA.

GRED STeV80 (200X) yang digunakan dalam pembuatan PRODUK JUA-VIA telah diuji secara saintifik dan terbukti bukan sahaja sebagai pemanis semulajadi dengan kalori & karbohidrat sifar malah sangat berkesan dalam MERAWAT PENYAKIT DIABETES, DARAH TINGGI DAN OBESITI.

Oleh sebab itu, pihak kami tidak menggunakan gred selain dari GRED STeV80 (200X). 

GRED-GRED yang lain adalah TIDAK DISYORKAN kerana TIDAK BERSESUAIAN DIGUNAKAN SECARA LANGSUNG OLEH MANUSIA dan TIDAK SESUAI DENGAN SISTEM METABOLOSMA BADAN. Gred yang mempunyai kemanisan 100x - 150x ganda misalnya adalah GRED yang paling kurang berkualiti dan bercampur dengan serbuk daun yang berwarna hijau. Manakala Gred yang mempunyai kemanisan 250x , 300x, 400x dan 500x ganda manisnnya pula biasanya digunakan dalam industri PHARMACEUTICAL sebagai pemanis ubat-ubatan. Gred-gred ini tidak sesuai untuk kegunaan INDIVIDU DAN INDUSTRI MAKANAN.

Gred kemanisan yang terlalu tinggi contohnya GRED 300X, 400X, dan 500X ganda adalah terlalu pahit walaupun digunakan dalam kuantiti yang sedikit dan memang sangat tidak sesuai digunakan secara langsung oleh manusia.




AWAS !!!!

Anda mungkin tertipu dengan produk-produk tiruan yang mendakwa produk mereka mempunyai kemanisan 250x - 300x - 350x - 400x - 500x lebih manis dari gula tebu !!!







Oleh sebab itulah, maka pihak kami menggunakan EKSTRAK STEVIA TULEN STeV80 (200X) kerana hanya gred ini sahaja yang terbaik dan sesuai digunakan oleh manusia sebagai pemanis semulajadi dan bagi MERAWAT PENYAKIT.



OLEH ITU sentiasalah pastikan anda memilih PRODUK JUA-VIA yang benar-benar TULEN !!!!



KATAKAN TIDAK PADA PRODUK TIRUAN !!!
02 November 2009
Pihak kami telah mengesan 2 pihak tertentu YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB cuba mensabotaj JUA-VIA dengan mengeluarkan produk seakan-akan produk JUA-VIA dan dijual dengan harga yang lebih murah dan lebih tinggi (Ketulinan dan Kualitinya DIRAGUI) Pembeli dinasihatkan agar berwaspada dengan pihak tersebut yang kononnya menawarkan 'serbuk ekstrak stevia' dengan kemanisan 300X dan 400x ganda gula tebu dengan harga semurah RM 19 dan semahal RM 59.90. 

Untuk makluman pembaca, SERBUK EKSTRAK STEVIA TULIN berjenama JUA-VIA adalah satu produk BERKUALITI TINGGI yang menjalani kajian selama lebih 30 tahun di Eropah dan diluluskan oleh FDA untuk di manfaatkan bagi fungsi MERAWAT penyakit seperti KENCING MANIS, DARAH TINGGI, OBESITI dan lain- lain penyakit.

Oleh itu pengguna dinasihatkan untuk memastikan PRODUK JUA-VIA sebagai pilihan kerana JUA-VIA adalah PAKAR dalam industri STEVIA dan keberkesanannya telah terbukti dan dijamin. JUA-VIA adalah 'PENERAJU INDUSTRI STEVIA MALAYSIA' .Sebut pasal STEVIA, pastikan JUA-VIA.

Kepada EJEN-EJEN sedia ada dan yang ingin menjadi ejen, sila pastikan anda HANYA menjual produk berkualiti BERJENAMA JUA-VIA. Jangan terpedaya dengan harga yang murah serta keuntungan yang berlipat kaliganda. Ini adalah kerana tuan- tuan mungkin secara tidak langsung akan 'MENIPU' pengguna dengan menawarkan produk yang TIDAK BERKUALITI & KEBERKESANANNYA DIRAGUI. Oleh itu sentiasa pastikan SEMUA PRODUK STEVIA tuan-tuan adalah BERJENAMA JUA-VIA.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi HOTLINE INFO PRODUK 012-4843004.







PENGENALAN PRODUK JUA-VIA ™
Jua-Via ™ adalah pemanis semulajadi generasi baru kini telah muncul untuk dikomersilkan. Ekstrak Stevia Tulin yang digunakan untuk menghasilkan produk Jua-Via ™ telah melalui kajian bioteknologi di Eropah yang mengambil masa 30 tahun dan mengambil kira aspek pembaikan kualiti rasa untuk kegunaan pengguna sebagai bahan gantian kepada gula dan sebagai makanan kesihatan. Maka, lahirlah Produk Jua-Via ™. Ianya direka bukan sahaja untuk memaniskan minuman dan menambahkan rasa sedap dalam pembuatan bahan makanan serta masakan malah secara signifikannya dapat meningkatkan taraf kesihatan dan mengawal penyakit bagi pesakit-pesakit seperti diabetes, tekanan darah tinggi, obesiti dan sebagainya. Ini adalah disebabkan oleh faktor kebaikan semula jadi yang terdapat di dalam produk ini di samping harganya yang kompetitif untuk nilai kesihatan anda.

Jua-Via ™ adalah pemanis 100% semulajadi yang mempunyai rasa manis 200 kali ganda berbanding gula. Ianya dihasilkan dari sumber semulajadi (Stevia) yang menawarkan kebaikan semulajadi yang mana tidak terdapat di dalam gula tebu, gula jagung dan pemanis sintetik lain..

Jua-Via ™ mempunyai ketulenan tinggi, tidak berbau dan dihasilkan dari daun stevia berkuali tinggi. Ianya dipasarkan kepada pengguna sebagai ;-

* Jua-Via ™ 80 - @ 80% kandungan kemanisannya. (1 gram Jua-Via ™ =200 gram gula tebu). Gred ini adalah gred yang terbaik untuk dikomersilkan kepada pengguna.



KELEBIHAN PRODUK Jua-Via ™
Jua-Via ™ adalah satu produk baru yang sangat berkesan sebagai pemanis dan penambah perisa dalam makanan dan minuman. Kini ada akan dapat menikmati rasa manis tanpa perlu risau akan sebarang kesan buruk terhadap kesihatan anda disebabkan rasa manis.
 Anda bukan sekadar akan mendapat rasa manis, malah bagi anda yang mempunyai penyakit diabetes jenis-2, darah tinggi dan obesiti, Jua-Via adalah penawar paling mujarab untuk anda. Kini anda tidak perlu berhabis ratusan mahupun ribuan ringgit untuk penyakit anda. Anda hanya perlu amalkan Jua-Via dalam kehidupan seharian anda.

Jua-Via ™ mempunyai kriteria-kriteria seperti berikut ;-
* Keterlarutan tinggi dan mudah digunakan dengan air
* Rasa manis 200 kaliganda dari gula tebu
* Kestabilantinggi dalam asid atau basicity solution (pH 3-9)
* Tidak menapai - meningkatkan jangka hayat produk tenusu
* Sangat toleran kepada suhu sehingga 198 darjah celcius
* Kestabilan tinggi terhadap cahaya
* Rasa manis yang tahan lama dan stabil di dalam semua proses pengeluaran makanan dan minuman
* Mudah disimpan dan mempunyai ketahanan tinggi serta sesuai dengan keadaan suhu bilik normal
Dengan kelebihan dan manfaat ini Jua-Via ™ boleh digunakan di dalam makanan dan minuman seharian anda tanpa sebarang masalah dan boleh digunakan oleh sesiapa sahaja terutamanya bagi yang mementingkan kesihatan.


Cara Penggunaan
1- Bagi pengguna yang sihat - Boleh digunakan dengan semua jenis minuman dan masakan mengikut citarasa sendiri tanpa bimbang akan kesan buruk GULA TEBU.
2- Bagi pesakit DIABETES & TEKANAN DARAH TINGGI - Selain menggunakan Jua-Via sebagai pemanis dalam minuman dan makanan...Dapatkan bacaan gula dalam darah terlebih dahulu. Amalkan setiap hari 1.5 liter air ( air kosong/air tapis/ air masak) sebaik-baiknya dengan air tapisan osmosis songsang ( R.O ). Tuangkan Jua-Via anggaran 5x ganda lebih manis dari citarasa( lebih manis lebih baik ). Habiskan larutan Jua-Via tadi bermula awal pagi hingga sebelum tidur pada waktu malam. Ulang langkah yang setiap hari. Sila dapatkan bacaan gula dalam darah selepas 5-7 hari dan buat perbandingan dengan bacaan sebelum mengamalkan Jua-Via.Teruskan sehingga bacaan normal. Setelah normal, anda hanya perlu guna Jua-Via sebagai pemanis di dalam minuman atau makanan sahaja, tidak perlu lagi amal 1.5 liter larutan Jua-Via td.
   



INFO ! - Produk Jua-Via bukan sekadar pengganti GULA tetapi mempunyai fungsi sebagai PENAWAR penyakit DIABETES dan TEKANAN DARAH TINGGI. Ia juga berfungsi sebagai ANTISEPTIK dalam darah dan ANTI JANGKITAN KULAT jika diamalkan.
PRODUK JUA-VIA ™ INI AMAT DISYORKAN KEPADA PESAKIT DIABETES, DARAH TINGGI, OBESITI DAN PENYAKIT-PENYAKIT KRONIK YANG LAIN SERTA ANDA YANG MEMENTINGKAN KESIHATAN !

PRODUK JUA-VIA™ DIKELASKAN SEBAGAI MAKANAN OLEH BAHAGIAN KESELAMATAN DAN KUALITI MAKANAN, KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA.

 

Oleh itu anda tidak perlu bimbang kerana Produk Jua-Via™ dijamin selamat untuk dimakan dan digunakan. 















PENGENALAN KEPADA TUMBUHAN STEVIA REBAUDIANA BERTONI
Stevia adalah spesis daripada lebih kurang 240 spesis herba dalam keluarga bunga matahari. Ianya banyak terdapat di kawasan subtropika dan tropika, selatan Amerika dan Amerika tengah.

Spesis stevia rebaudiana bertoni dikenali sebagai daun manis, daun gula dan yang paling senang disebut adalah stevia. Sebagai pemanis atau substitut gula, rasa manisnya tahan lebih lama berbanding gula, walaubagaimanapun ekstrak stevia akan memberi sedikit rasa pahit dalam kepekatan yang tinggi.

Dengan ekstraknya mempunyai rasa manis bermula dari 150 hingga 500 kali ganda mengikut gred dan kepekatannya, ianya sesuai dengan permintaan penduduk dunia hari ini yang memerlukan pemanis atau gula rendah karbohidrat dan kalori sifar.

Kajian perubatan menunjukkan stevia memberi manfaat dalam merawat atau mengawal obesiti, diabetes dan tekanan darah tinggi kerana ia memberi kesan dalam menurunkan kandungan gula dalam darah. Fakta ini amat menarik bagi mereka yang ingin mengawal pengambilan karbohidrat dalam diet mereka.
Stevia telah digunakan secara meluas sebagai pemanis dan makanan tambahan kesihatan di Jepun, Korea, Kanada, dan Amerika. Jepun dan Korea menggunakan telah menggunakan ekstrak stevia lebih dari 30 tahun sebagai pemanis semulajadi dalam minuman berkarbonat, jus buah-buahan, minuman kesihatan dan sukan, yogurt, pencuci mulut dan pudding, snek, gula-gula, coklat, pastry, mee, sos soya, jeruk, dan biskut. Lebih dari 150 kajian perubatan mengesahkan bahawa stevia adalah tidak bertoksik dan selamat untuk kegunaan manusia. Stevia juga digunakan untuk merawat diabetes dan darah tinggi di Jerman dan Jepun.
Stevia mempunyai pelbagai gred. Reb - A 80% adalah gred stevia yang terbaik yang dihasilkan daripada ekstrak stevia yang mengandungi pemanis dengan kalori sifar.
Stevia juga telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai pemanis semulajadi dan sebagai bahan dalam makanan dan ianya juga telah diterima dan diluluskan oleh lebih 20 negara.


- Bahan yang membuatkan daun stevia manis - Steviol Glycoside (Stevioside) - Wikipedia



JUA-VIA  DAN DIABETES - Merangsang penghasilan insulin dan menjadikan tindak balasnya dengan glukos normal terutama bagi pesakit-pesakit diabetes Jenis-2. Mengurangkan risiko kebergantungan terhadap suntikan insulin dan ubatan kimia. (Gambar menunjukkan suntikan insulin yang dilakukan sendiri oleh pesakit)




JUA-VIA  DAN TEKANAN DARAH TINGGI - Memberi kesan seakan-akan ubatan kimia yang biasa diberikan kepada pengidap tekanan darah tinggi (Calcium Channel Blocker). perjalanan kalsium ke sel di saluran darah disekat. Ini menyebabkan saluran mengembang dan menurunkan tekanan darah. Jua-Via juga memberi kesan seakan-akan Diuretik. Diuretik mengurangkan kandungan garam dan air di dalam badan dengan mengeluarkan bahan ini di dalam air kencing. Dengan ini tekanan darah dapat dikurangkan. (Gambar menunjukkan tekanan yang dihadapai oleh pesakit darah tinggi)
KESAN-KESAN TEKANAN DARAH TINGGI





























Dengan mengamalkan Jua-Via secara konsisten, akan membantu mereka yang mengidap diabetes dan tekanan darah tinggi mengurangkan risiko kebergantungan hidup terhadap suntikan insulin dan ubatan kimia.



JUA-VIA  DAN CANDIDIASIS (KEPUTIHAN) - Candidiasis Albican atau keputihan adalah sejenis jangkitan kulat yang selalunya dialami oleh wanita pelbagai peringkat usia terutamanya dibahagian sulit. Ada juga yang dijangkiti di bahagian dalam mulut. Menurut kajian, paras gula (glukosa) dalam darah yang tinggi merupakan antara punca utama jangkitan fungus ini, selain pemakanan (diet) yang tidak sihat dan cara hidup yang tidak mementingkan kebersihan. Glukosa adalah ' makanan ' kepada fungus ini. Dengan Jua-Via yang 0% kandungan glukosanya, jika diamalkan dengan konsisten akan membantutkan pertumbuhan fungus ini kerana ia kekurangan bekalan ' makanannya '. (Gambar menunjukkan fungus menembusi sel hidup badan manusia yang dijangkitinya)




Jika ada pilihan lain yang lebih semulajadi,lebih sihat, tiada kesan sampingan, tidak bertoksik, dan selamat, mengapa masih bergantung kepada BAHAN KIMIA ???? Siapa yang akan mula jika tidak kita sendari ??? 
Jua-Via adalah pilihan yang TEPAT untuk anda !!!







STEVIA DAN KUASANYA
Stevia, has been documented to have a hypotensive, or blood-pressure-lowering effect (at dosages much higher than used for sweetening purposes). Believe it or not, it works similarly to the modern treatment medicine , the CCB (Calcium Channel Blocker ). Stevia may potentiate antidiabetic medications, when taken in unusually large amounts, especially for the type-2 diabetic. It nourishing the pancreas so that it can normalize the insulin reaction with glucose.


STEVIA VS TEKANAN DARAH TINGGI

Physiological and pharmacological experiments have suggested thatstevioside from the leaves of Stevia rebaudiana acts as a typical systemic vasodilator.CELL CULTUREResearchers found that stevioside (from Steviarebaudiana leaves) mediated vasorelexation effect through Ca(2+)influx inhibition.

Drinking of 0.1% stevioside (from Stevia rebaudiana) solutionin mature spontaneously hypertensive ratscould have antihypertensive (bloodpressure lowering) effect and also prevented hypertension (high blood pressure) in immature spontaneously hypertensive rats. Stevioside (from Stevia rebaudiana leaves) caused vasorelaxation via an inhibition of Ca(2+) influx into the blood vessel in a study of normal rats.

  HUMAN demonstrated the antihypertensive (blood pressure lowering) effect of stevioside (from Stevia rebaudiana leaves) in a 3-month, multi-center, randomized, double-blinded, placebo-controlled study . A 2-year study of 168 patients suffered from hypertension (aged 20-75) demonstrated that oral stevioside (from Stevia rebaudiana Bertoni) decreased systolic and diastolic blood pressurewithout significant adverse effects.



STEVIA VS DIABETES (KENCING MANIS)

Scientific researches and studies from all the countries that very concern about this herbs and its properties summarized that Stevia as a potential treatment for type 2 Diabetes. Diabetics also often suffer from high blood pressure, and Stevia - in larger quantities - lowers blood pressure. So, this make stevia very beneficial to them.

In 1986, Curi R et al, Universidade de Maringa, Brasil, demonstrated that aqueous extracts of Stevia could increase glucose tolerance in a study of 16 healthy human subjects.

About 14 years later, Jeppesen PB and co-workers at Aarhus University Hospital, Denmark demonstrated that stevioside and steviol (from stevia) stimulated insulin secretion via a direct action on beta cells. The results suggested that the stevia may be beneficial to people suffered from type 2 diabetes mellitus. In 2002, Jeppesen PB et al reported that stevioside (from stevia) had antihyperglycaemic, insulinotropic, and glucagonostatic activities from a study of type 2 diabetic rat.

In 2004, Jeppesen PB et al finally studied the anti-hyperglycaemic properties of stevioside (from stevia) in HUMAN subjects. They recruited 12 patients suffered from Type 2 diabetes and successfully demonstrated that stevioside reduces postprandial blood glucose levels in the patients.

On the other hand, Chen TH and co-workers found that stevioside (from stevia) was able to regulate blood glucose levels by enhancing not only insulin secretion, but also insulin utilization in insulin-deficient rats; the latter was due to decreased phosphoenol pyruvate carboxykinase gene expression in rat liver by stevioside's action of slowing down gluconeogenesis.



APA ITU GULA ???

Gula adalah makanan tanpa khasiat yang paling banyak dimakan dan memudaratkan. Gula cuma menambah kalori dan akan disimpan sebagai lemak di dalam tubuh. Ia tidak langsung berzat malah akan menyingkirkan zat yang sedia ada dalam tubuh. Gula juga adalah penyebab utama kegemukkan!




Adakah badan kita perlukan gula TEBU sebagai sumber tenaga ?
Tidak perlu langsung! Ini kerana tubuh kita akan menukarkan banyak sumber makanan yang lain seperti nasi, ikan, daging, sayur, susu, buah-buahan ubi kentang dan lain-lain kepada glukosa apabila badan memerlukan tenaga. Jika dikira, pengambilan makanan seharian kita,dua kali hidangan nasi dan juga makanan sampingan lain mempunyai jumlah kalori (tenaga) yang jauh lebih banyak dari tenaga yang diperlukan oleh badan (mengikut aktiviti individu). Kalori yang berlebihan itulah yang akan memberi kesan buruk pada kesihatan badan seperti diabetes, tekanan darah tinggi, obesiti serta masalah-masalah kesihatan lain.
INFO ! - Jadi fakta yang sebenarnya ialah badan kita sememangnya memerlukan gula tetapi bukan GULA TEBU !! (Fakta dari pakar pemakanan)


Kenapa Malaysia diletakkan sebagai pengguna terbanyak GULA di dunia?

Walaupun negara kita adalah sebuah negara yang kecil , namun kita nampaknya masih dikenali di dunia. Negara yang mempunyai rakyat paling gemuk di Asia dan mempunyai pesakit diabetes yang ramai di dunia! Bangga? Kita sebenarnya dalam diam diancam. Lihatlah orang yang paling kaya di Malaysia ! Taukeh gula! Negara kita seperti darurat apabila gula disorokkan suatu masa dahulu.
Di Jepun, gula tiada dijual, amat sukar untuk jumpa gula. Susu pekat manis jauh sekali. Tapi di Malaysia, kita sebenarnya terancam dengan keadaan dimana gula menjadi seperti satu kewajipan di dalam kehidupan seharian kita.
Kita kini mempunyai pilihan lain selain gula. Memperkenalkan Jua-Via ™ yang kandungannya 100% ekstrak stevia tulin. Sejenis pemanis semulajadi yang lebih manis 200 kaliganda daripada gula tebu dan mempunyai pelbagai manfaat untuk kesihatan.
Oleh itu jadikanlah Jua-Via ™ sebagai pemanis seharian anda !!!



Berapa banyak gula yang ada dalam makanan dan minuman?
1) Minuman bergas 500ml - 14.4 sudu teh
2) Minuman dalam tin tanpa gas 350ml - 9.6 sudu teh

3) Minuman coklat malt dalam tin 125ml - 5.5 sudu teh
4) Kek buah-buahan 40g - 3.5 sudu teh

5) Bijirin sarapan bersalu madu 220g - 10.1 sudu teh
6) Ubat batuk botol kecil di farmasi - 15.8 sudu teh

7) Aiskrim coklat sepotong saiz biasa - 7.7 sudu teh
8 ) Sundae restoran makanan segera - 10.3 sudu teh

9) Rempah ayam segera satu pek - 4.7 sudu teh
10) Minuman berkultur satu botol kecil - 2.7 sudu teh

11) Susu pekat manis dalam tin kecil - 35.5 sudu teh!


JANGAN TERPEDAYA !!!




Gula biasanya akan dinamakan dengan nama lain seperti :-

* Glukosa * Fruktosa * Laktosa * Maltosa
* Sukrosa * Sirap Glukos * Sirap Maple
* Molases * Sirap Hitam * Sirap Kencana

* Dektrosa * Sorbitol






BAHAYA PENGGANTI GULA SINTETIK YANG ADA DIPASARAN


Hanya memberi rasa manis tetapi tidak membantu langsung dalam menurunkan paras gula dalam darah, malah ramai dikalangan pesakit diabetes yang menggunakan produk berasakan aspartame mendapati paras gula dalam darah mereka semakin tinggi.
Aspartame juga memberi kesan buruk dengan merosakkan saraf mata apabila diambil secara konsisten dalam satu jangkamasa.
Ibu Gula (Saccharine) yang banyak digunakan dalam industri makanan dan minuman termasuklah pembuatan jeruk buah-buahan juga boleh menjadi agen barah jika diambil dalam satu jangkamasa.
Ibu Gula (Saccharine) telah diharam penggunaannya oleh hampir semua negara termasuk Malaysia kerana kesan buruknya terhadap kesihatan tubuh badan manusia.
Gula Sintetik Lain - Sukralose.


78 JENIS KEBURUKKAN GULA YANG PERLU ANDA KETAHUI !!!


1. Melemahkan sistem imunisasi (melawan penyakit)
2. Menganggu imbangan galian dalam tubuh
3. Menyebabkan kanak-kanak menjadi hiperaktif, gelisah dan nakal.
4. Menyebabkan kanak-kanak rasa mengantuk dan mengurangkan kecergasan
5. Menjejaskan pencapaian kanak-kanak dalam pelajaran
6. Meningkatkan paras trigliserid
7. Melemahkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan bakteria
8. Merosakkan buah pinggang
9. Mengurangkan kolesterol yang baik (HDLs)
10. Mengalakkan pertumbuhan kolesterol bahaya (LDLs)
11. Mengurangkan kromium dalam badan
12. Mengurangkan kuprum dalam badan
13. Menganggu serapan kalsium dan magnesium oleh sistem badan
14. Menyebabkan kanser payu dara, kanser ovari, kanser prostat dan kanser dubur
15. Menyebabkan kanser kolon (usus besar) dan wanita amat berisiko tinggi
16. Faktor kepada kanser pundi hempedu
17. Meningkatkan pasar glukosa dalam darah dengan cepat
18, Melemahkan penglihatan
19. Meningkatkan paras serotonin yang menyempitkan pembuluh darah
20. Penyebab hipoglisemia
21. Penyebab perut berasid
22. Meningkatkan paras adrenalin dikalangan kanak-kanak
23. Meningkatkan risiko penyakit jantung koronari
24. Mempercepat proses penuaan, kulit berkedut, uban pada rambut
25. Membawa kepada ketagihan alkohol
26. Merosakkan gigi
27. Penyumbang utama kegemukkan
28. Meningkatkan risiko penyakit Crohn dan kolitis berulser
29. Penyebab bengkak saluran usus dikalangan pesakit gastrik
30. Penyebab artritis
31. Penyebab lelah
32. Pembentukan batu dalam ginjal
33. Penyebab jangkitan yis atau kandidiasis
34. Penyebab pembentukan batu karang hempedu
35. Penyebab sakit jantung iskemik
36. Penyebab sakit apendiks
37. Meransang tanda-tanda multiple sclerosis
38. Penyebab pendarahan
39. Penyebab Vena Varikos
40. Meningkatkan tindak balas glukosa dan insulin kepada pengamal pil cegah hamil
41. Penyebab sakit gusi
42. Penyumbang kepada Osteoporosis
43. Penyebab air liur menjadi berasid
44. Penyebab kemerosotan sensitiviti Insulin
45. Penyebab kemerosotan toleransi Glukosa
46. Mengurangkan hormon tumbesaran
47. Meningkatkan kolesterol dalam badan
48. Meningkatkan tekanan darah sistolik
49. Menyebabkan struktur protein bertukar hingga menganggu serapan protein oleh tubuh
50. Penyebab alergi terhadap makanan
51. Penyumbang kepada sakit kencing manis
52. Penyebab keracunan darah semasa hamil
53. Penyebab ekzema kepada kanak-kanak
54. Penyebab penyakit kardiovaskular
55. Melemahkan struktur DNA
56. Penyebab Katarak
57. Penyebab Emfisema
58. Penyebab arteriosclerosis
59. Penyebab pembentukan radikal bebas dalam aliran darah
60. Merendahkan kemampuan enzim
61. Penyebab kehilangan keanjalan tisu serta fungsinya
62. Penyebab sel hati terbahagi dan ini akan meningkatkan saiz hati
63. Meningkatkan lemak dalam Hati
64. Membesarkan saiz buah pinggang
65. Memberikan tekanan tinggi kepada pankreas dan akan merosakkannya
66. Meningkatkan retensi cecair dalam badan
67. Penyebab sembelit
68. Penyebab rabun jauh
69. Penyebab lapisan rerambut
70. Penyebab hipertensi
71. Penyebab sakit kepala
72. Menganggu kemampuan berfikir
73. Penyebab kemurungan
74. Menjejaskan tindak balas insulin
75. Penyebab penapaian bakteria dalam usus
76. Penyebab ketidak seimbangan hormon
77. Meningkatkan risiko darah beku dalam badan
78. Meningkatkan risiko sakit Alzheimer


BAGAIMANA ??? MASIH BERMINAT DENGAN GULA TEBU SETELAH MENGETAHUI KEBURUKANNYA TADI ???

 TENSYEN ? MARAH ?



JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MENJADI MANGSA GULA !!!!




DENGAN Jua-Viaanda mampu menjauhi diri anda dari bahaya GULA tetapi anda masih menikmati rasa manis yang lebih sedap dan menyihatkan !!!
BERAPAKAH JUMLAH YANG PERLU ANDA BAYAR UNTUK NILAI KESIHATAN ANDA ???
RM 10,000 ???
RM 1,000 ???
RM 100 ???









ANDA TIDAK PERLU MEMBAYAR JUMLAH ITU SEMUA !!!




Harga untuk sekotak JUA-VIA hanyalah RM 36.00 Sahaja untuk 10 Gram ( boleh memaniskan 100 cawan air minuman) Bilangan cawan bergantung juga pada citarasa setiap pengguna yang berbeza.


PENGEDAR NEGERI, MASTER EJEN & EJEN DIPERLUKAN SEGERA DISELURUH MALAYSIA !!!
PELUANG PERNIAGAAN YANG MESTI DIREBUT SEGERA !!! 

Sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila hubungi 012-4843004 (En.Fadli) atau email ke juavia001@gmail.com





Untuk memesan Jua-Via secara online, sila buat bayaran melalui maklumat di bawah ;

Nama Syarikat    : Kembara Dagang

No. Akaun Semasa : 552189000610

Bank : Maybank 

Sila emailkan atau sms butiran bayaran, nama penuh dan alamat penerima ke nombor 019-4177004 atau email ke juavia001@gmail.com.

Sila tambah RM 5 kos penghantaran bagi semenanjung Malaysia dan RM 8 bagi Sabah & Sarawak. Penghantaran melalui Pos Laju.



PROMOSI UNTUK BULAN INI !!

3 Kotak = RM 100.00 (Jimat RM 8.00/3 kotak)
Sila tambah RM 5 kos penghantaran bagi semenanjung Malaysia dan RM 8 bagi Sabah & Sarawak. Penghantaran melalui Pos Laju.





Anda juga boleh mendapatkan produk Jua-Via daripada Ejen-ejen kami yang berdekatan dengan anda.


KEDAH

Alor Setar - Pn. Rodiah (013-4415733)

Jitra - Pn. Azura (013-4300653)

Jitra - En. Muhamad (018-4660259 / 010-3789890)

Sungai Petani - En. Murad (019-4466391) Pn. Hanita (019-4216246)

Sungai Petani - En. Othman (019-4122201)

Baling/Sik - En. Rizal (019-4809195 / 013-4006202)

Kulim - Ust. Rodzi (017-4408724)




PULAU PINANG

Bertam - En. Mohamad Nor (019-4573820)

Sbrg. Jaya / Sg. Dua - En. Hamid (Mid Gulai Kawah - 010-3774064 / 010-3774069 / 019-4737135)

Bkt. Mertajam - En. Ibrahim (019-5053588)

Bayan Baru - Pn. Siti Aisha (019-4342505 / 04-6442505)




PERAK

Ipoh - Cikgu Norazaliza (016-5455627)

Teluk Intan - Cikgu Tajularifin (019-5663177)

Taiping - Ust. Zalizan (019-5198569 / 05-8913779)




SELANGOR

Shah Alam (Sec.36/Klang) - Pn. Siti Kholijah (012-3949348)

Batu Caves - En. Mahadi (019-4778747), Farmasi Ikhlas (013-6872313 / 03-61892077)

Kajang - En. Faizal (019-3980888)




KUALA LUMPUR
Bandaraya KL - En. Zol (013-3612320)




PAHANG

Kuantan - En. Sauful (013-9804122)





MELAKA

Bandar Melaka - Pn. Halimah (016-6355706)




NEGERI SEMBILAN

Seremban - En. Mazlan (019-6677241)

Jelebu - En. Zulkhairi (019-6687469)




JOHOR

Skudai - En. Asnul (012-7000105)




TERENGGANU - Zon Pantai Timur

PENGEDAR TUNGGAL - ROCKWILL SDN.BHD (KUALA TERENGGANU)
                                    En. Zack (010-9006767), En.Fazli (013-9302285)
                                    WEBSITE : www.pemanisbaru.com

                                    MASTER EJEN - TERENGGANU

                                    1- KUALA TERENGGANU - Pn.Hatijah - 013-9222670
                                    2- MARANG - Cikgu Mohammad - 013-9185969

                                    3- PADANG MIDIN - Kak Fatimah - 012-9090959

                                    4- AMBS/PAKA - En. Zamri - 013-9205147
                                    5- DUNGUN - Pak Awi - 019-9276665
                                    6- KEMAMAN - Pn. Intan - 019-9154858

                                    7- HyperRuncit SABASUN - Kuala Terengganu                     




SABAH

Sandakan - En. Kamis (013-8834087)





TESTIMONIAL



1) En. Md. Khir @ Mat Isa bin Ismail, Kampung Padang Mahligai, Sidam Kiri, 09400 Padang Serai, Kedah
Testimonial : Saya adalah salah seorang pesakit diabetes. Setelah menggunakan produk Jua-Via, ia mampu mengawal paras gula di dalam darah saya walaupun saya makan macam-macam sempena musim buah baru-baru ini. Paras gula juga menurun setelah saya terus menggunakan produk Jua-Via. Sekarang ini saya adalah salah seorang EJEN produk Jua-Via. Pesanan saya kepada pesakit-pesakit diabetes, anda tidak perlu berpantang manis lagi, dengan Produk Jua-Via kita boleh menikmati rasa manis tanpa risau paras gula dalam darah akan meningkat.




2) Pak Man, dari Alor Setar 
Testimonial : Setelah sekian lama saya terpaksa berpantang manis, kini dengan adanya produk Jua-Via saya tak perlu risau lagi untuk menikmati minuman dan makanan manis. Walaupun Jua-Via sangat manis tetapi ianya tidak meningkatkan paras gula dalam darah saya malah kandunga gula di dalam darah saya didapati menurun. Ini adalah satu berita yang sangat baik bagi sesiapa yang mengidap diabetes yang terpaksa berpantang manis seperti saya. Kini saya adalah salah seorang Ejen Produk Jua-Via.


*** Hasil daripada maklumbalas dari kebanyakkan pengguna mendapati bahawa produk Jua-Via bukan sahaja berfungsi sebagai pemanis semulajadi dan mengawal paras gula di dalam darah, malah dapat menurunkan paras kandungan gula di dalam darah serta menyebabkan mata yang kabur akibat penyakit diabetes (kencing manis) menjadi semakin terang ***


PUBLISITI DAN IKLAN DI MEDIA MASA



Gambar-gambar aktiviti mempromosikan produk Jua-Via terus kepada pengguna



Roadshow Bersama Pengedar Tunggal Zon Pantai Timur - 09&10 Januari 2010 di Hyper Runcit SABASUN Kuala Terengganu






Gambar menunjukkan aktiviti yang telah dijalankan untuk mempromosikan produk Jua-Via terus kepada pengguna di dua lokasi yang berbeza.



Iklan di Akhbar SINAR HARIAN



Iklan di Akhbar HARIAN KOSMO !


Tip untuk menjadi langsing ! - Kurangkan atau berhenti dari pengambilan gula tebu (Pakar Pemakanan/Kesihatan)

Jua-Via -Produk bertaraf dunia, dilahirkan di Malaysia



Info ! - Produk Jua-Via dikelaskan sebagai makanan oleh Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia.

Jua-Via™ Powered By Kembara Dagang (PG0236523-P)
_________________________________________________





No response to “PRODUK JUA-VIA”

Post a Comment